1.12.07

Merg la Cluj

Merg la Cluj sa ma intalnesc din nou cu iubitii mei prieteni de acolo. Ma duc sa pun iar la cale o metoda diabolica de a spala mintile oamenilor, pentru a ma juca cu inocenta celor ignoranti si naivi. Clujul e un fel de Mecca pentru cei ce vor sa faca astfel de activitati cu accente absconse si oculte in acelasi timp. Sunt atat de diabolic ca nici macar eu nu pot sa ma suport. Ma trezesc dimineata si observ cum pe nevinovata oglinda mai apare cate o crapatura... De aia defapt cand te uiti la mine, ai impresia ca parca m-am ras cu ciobul. Nu. nu sunt o fiinta placuta de fel! Nu sunt prietenos si nici nu imi place prea mult sa stau intre oameni. In fiecare zi imi trebuie cel putin o ora pentru a-mi face curaj sa ies din casa. De curand mi-a iesit un cos pe spate si imi tot supureaza. Din cand in cand ma scociorasc cu unghiile si inevitabil sangele amestecat cu puroi imi pateaza maieul. Si ce daca? Mai am vreo 6. Azi am lucrat in constructii si am transpirat. Nu m-am mai spalat de saptamana trecuta. M-am atins fara sa vreau si cosul mi s-a spart iar. Pe bune, nu vrei sa il vezi! Abia mi-am gasit curaj sa imi dezlipesc pansamentul si astfel ca rana e vie si supureaza. Din cand in cand mi se amesteca sudoarea cu puroiul ceea ce face ca mirosul din jurul meu sa fie pestilential. Daca as fi acum intr-un autobuz, lumea m-ar da in suturi afara! Imi aduc perfect aminte de o data cand mergeam cu 69 si tocmai urcasem de la capat. Troleul era gol si era frumos afara, inceput de primavara insorita. Mai era un tip in troleibuz si asa ca ma pun undeva pe la mijloc. Ma uit distrat la blocurile care trec in viteza pe langa mine. Visez, ca deobicei la femei cu pulpa groasa. Si parca ceva nu se potriveste cu peisajul. Deschid ochii si ma uit in jur incercand sa ma lamuresc ce se intampla. Oare ce nu e in regula? Sau cum spun unii, what is wrong in the mother fucking picture? Si dintr-o data imi dau seama! Ba frate, ceva pute!Ba da pute de imi vine sa borasc! Nu stiu, da cred ca ori s-a incal;zit rahatul pe ala de mai e cu mine in troleu, ori au dat astia cu bomba chimica! Ma uit spre el si ii observ freza zbarilita, caltii nespalati, fata neagra si hainele ponosite ... si apoi numeroasele pete puturoase ce-i garnisesc costumatia de gala. Ori asta a uitat ca mai avea ceva de rezolvat inainte de a-si da drumul in pantaloni, ori s-a cacat de atatea ori pe el ca nu ii mai pasa. Nu stiu frate, da imi pun mana la gura sa nu borasc si ma reped spre capatul celalalt al autobozului. Acolo imi inclestez ambele maini si trag de manerul geamului. In sfarsit aer! Troleibuzul a oprit in statie!
se urca vreo 5 insi si se aseaza pe scaune, bucurosi ca sunt locuri. Doi dintre ei incep sa se linga undeva pe la mijlocul troleului. Abia revenindu-mi dupa experienta traumatizanta, o idee nastrusnica imi trece prin minte: Oare aia nu simt nimic? Cat de mult o sa ii tina pana sa sara de unde sunt? Nu dureaza mult si tipul se opreste din mozolit si se uita mirat in jur, ceva pare sa nu ii convina. Porumbita de langa el ridica si ea capul, dar nu inainte de a-si trece pline de talent degetele prin parul lung si negru. Nu, pe bune, inca nu si-au dat seama ce nu e in regula. Dupa ce se uita de vreo 2 ori in jur dupa care isi reia ocupatia. Se pare ca nici pe ea nu o deranjeaza aceasta situatie si ... Dar stai, dintr-o data se ridica amandoi cu mainile la gura si se reped catre spatele masinii. Ce naiba v-a luat atat de mult nu stiu. Se inghesuie langa mine pe scaunele din spate si imi zic sa deschis geamul mai larg. Zis si facut. Incep sa ma distrez cu ei facand pariuri. dar stai, distractia nu s-a terminat inca. 69-ul face o noua oprire. De data asta orca vreo 20 de oameni. Deja ne stricam de ras la ideea a ceea ce va urma. Ne uitam la oamenii care isi ocupa linistiti locurile. Geamul de langa noi este larg deschis si multumesc lui Dumnezeu ca soferul a prins ceva viteza. Putem respira in voie aer curat. Ne abtinem sa nu ne prapadim de ras cand unul dintre noii veniti se ridica sa inchida geamul, explicand politicos celorlalti ca: Dom`le e curent si ca pe el il doare capul. Il observ asa, cu coada ochiului pe personajul cu imputit intorcandu-se pe partea cealalta. Ii vad partea posterioara a pantalonilor profund marcata de o pata maronie. Ma uit la cei ce langa el si incerc sa le anticipez miscarile. In spatele lui, o tata la vreo 45 de ani, cam grasuna si cam rosiatica la fata se ridica si deschide geamul din dreptul ei. Se aseaza la loc si sta. Se pare ca se simte confortabil pentru o secunda, dupa care, dintr-o data fata i se face verde si o vad cum se ridica si se repede catre spatele troleului. Mai sunt vreo 2 care incep sa faca scandal si sa se intrebe ca ce mama ei pute in halul asta? Noi trei, cei din spatele masinii, ne uitam la ei si ne stricam de ras. Ne distram pe seama moacelor pline de indignare si facem pronosticuri referitoare la cat va mai dura pana se vor repezi cu totii in spate. Tipete de indignare, vociferari.. Unul dintre ei a localizat sursa dezastrului si incepe sa urle la aurolac. Ala, nici pas. Pluteste neclintit in lumea lui. Punga pe jumate plina de praf argintiu ii pica din mana, fapt care pare sa faca ca situatia sa atinga limite de nesuportat. Troleul a ajuns din nou intr-o statie. Unul dintre tipi isi face curaj, il prinde pe aurolac de guler si ii face vant afara din masina. Usile se inchid. Au urcat vreo 20 de insi. Sa vedem unde o sa mai se ascunda acum, ca mirosul pare ca s-a impregnat si e una cu troleul. Asa sunt si eu acum. Nu, nu ti-ar placea de mine. Ai fi cel mai tampit om de pe lume daca ti-ar placea acum de mine...
Dupa cum spuneam, in fiecare zi imi ia vreo ora intreaga pana sa ies din casa, iar in restul zilei imi petrec timpul punand la cale miraculoase strategii prin care sa cuceresc lumea.

Clujul imi satisface pe departe nevoia de poezie, de visare, imi umple inima de bucurie. Abia astept weekendul viitor sa imi umplu iar sufletul de voiosie, sa imi strang in brate prietenii dragi, sa facem lucrurile asa cum numai noi stim. Imi e dor de voi, de lumina din inimile voastre.

Niciun comentariu: